Zwiększ swoją widoczność w Internecie!

Skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych dostarcza grupa iCEA.

Skorzystaj z niezobowiązującej konsultacji

Hosting
Online store
Website
SSL certificate
VPN Network
SEO
Google Ads campaigns
Register a domain
Domains for sale
UMÓW KONSULTACJĘ SEO

Umów konsultację SEO

Porozmawiaj z ekspertem, który wskaże możliwości rozwoju Twojej strony.

Adres strony internetowej:

Twój adres e-mail:

Twój numer telefonu:

Uwagi:

Warunki przeprowadzenia konsultacji:
1. Strona internetowa musi być zgłoszona przez jej właściciela.
2. Strona ma charakter komercyjny.
3. Głównej treści strony nie stanowi blog, wiadomości ani treści tworzone przez użytkowników.

CO TO JEST POZYCJONOWANIE?

Pozycjonowanie to wszelkie działania nastawione na to, by dana witryna internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Każdy użytkownik Internetu dobrze wie, że podczas przeglądania sieci bardzo rzadko bierze się pod uwagę drugą i kolejną stronę wyników z Google – liczy się pierwsza strona. Właśnie dlatego tak ważne jest, by Twoja strona www także się na niej pojawiła. Pozycjonowanie z AfterMarket.pl sprawi, że będzie to możliwe.

PO CO JEST POZYCJONOWANIE?

Nasze profesjonalne usługi pozycjonowania wpływają na to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmie Twoja witryna. Wyobraź sobie, że potrzebujesz kwiaciarni z Krakowa. Co robisz? Wpisujesz w Google proste hasło „kwiaciarnia Kraków”. Co widzisz? Szereg stron internetowych kwiaciarni. W co klikasz? Zwykle w jedną z kilku pierwszych propozycji, którą podsunęła Ci wyszukiwarka. Nawet jeśli pokusisz się o przewinięcie strony na sam dół, by zobaczyć resztę wyników, raczej nigdy nie zajrzysz na drugą stronę. Pozycjonowanie służy temu, by to Twoja strona była wśród pierwszych propozycji i by użytkownik intuicyjnie kliknął właśnie w nią.

NA CO WPŁYWA POZYCJONOWANIE?

Pozycjonowanie z AfterMarket.pl wpływa pozytywnie na szereg czynników biznesowych. Są to przede wszystkim:

wyższa sprzedaż i wyższe zyski
to bezpośredni skutek tego, że dzięki pozycjonowaniu więcej osób odwiedza Twoją stronę;
większa rozpoznawalność
która może dotyczyć zarówno jednego konkretnego produktu lub całej marki. Ponownie działa prosta reguła: im więcej odwiedzin strony, tym lepiej;
utrwalenie wizerunku w oczach konsumentów
dobre pozycjonowanie sprawia, że Twoja witryna stale pojawia się w świadomości odbiorców. Dzięki temu, zupełnie mimochodem, np. logo Twojej firmy bądź nazwa produktu zapadną w pamięci Twoich klientów. Potem, gdy będą musieli wybrać produkt przy sklepowej półce, podświadomie wybiorą ten, który znają, czyli Twój;
budowa marki osobistej
ten cel osiągniesz przez pozycjonowanie np. bloga osobistego lub strony typu wizytówka. Dzięki wyższym pozycjom w wynikach wyszukiwania zyskasz większe grono czytelników i zbudujesz wizerunek profesjonalisty.
W JAKIEJ BRANŻY OPŁACA SIĘ POZYCJONOWANIE STRONY?

Tak naprawdę w każdej, w której działasz online. Nawet najlepsza strona ze świetnym designem i dobrymi treściami, nie da efektu, gdy nikt na nią nie zajrzy. To jak pisanie wierszy do szuflady – może i są piękne, ale nikt ich nie przeczyta.

Są jednak rodzaje działalności, którym szczególnie potrzebne jest pozycjonowanie. Jakie to branże? Przede wszystkim branża marketingowa, bo szewc nie powinien chodzić bez butów. Innymi słowy: jeśli chcemy przekonać swoich klientów, że jesteśmy w stanie skutecznie reklamować ich biznes, powinniśmy najpierw zadbać o własną reklamę i pozycjonowanie strony. Poza tym, warto wymienić też branżę prawniczą (w przypadku prawników odpada bowiem wiele form tradycyjnej reklamy) i biznesy lokalne, których często poszukujemy w wyszukiwarce.

JAKIE TYPY STRON MOŻNA POZYCJONOWAĆ?

Wszystkie w przypadku których istotna jest liczba wejść na stronę, a więc wszystkie witryny typu komercyjnego, w tym:

SKLEPY ONLINE
w ich przypadku to absolutna podstawa. To ważne zwłaszcza wtedy, gdy nie oferujesz produktu na który masz wyłączność. Gdy klient wpisuje np. frazę „krem do cery suchej” lub „puzzle dla czterolatka” otrzymuje bardzo dużo wyników, ponieważ tego typu produktów jest mnóstwo. Pozycjonowanie ma sprawić, że uwaga konsumenta padnie od razu na Twój sklep.
STRONY TYPU LANDING PAGE
to proste strony, które zwykle mają prowadzić do jednego, konkretnego celu. Nie musi być to sprzedaż, często chodzi np. o wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie e-booka czy zapisanie się do newslettera. W przypadku takiej strony umiejętne pozycjonowanie za pomocą samych słów kluczowych jest wyjątkowo trudne, bo treści są krótkie i konkretne.
STRONY WIZYTÓWKI
czyli nieskomplikowane strony firmowe, które mają za zadanie przedstawić zakres działalności, zaznaczyć jej obecność na rynku i podsunąć możliwości kontaktu. Pozycjonowanie skieruje na nie ruch, który zobaczysz np. w postaci większej ilości zapytań ofertowych ze strony klientów.
ILE KOSZTUJE POZYCJONOWANIE STRONY?

Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, bo jest zbyt ogólne. Podobnie trudno byłoby odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje wino” lub „ile kosztuje krem do twarzy”. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, na kwestię ceny wpływa wiele czynników. Są to m.in. konkurencyjność Twojej branży (czyli z iloma stronami o podobnym profilu musi „walczyć” Twoja witryna) oraz zakres działań SEO (tzn. jakie działania należy podjąć, by pozycjonowanie było skuteczne).

Aby nasi klienci uzyskali na ten temat bardziej szczegółową informację i dowiedzieli się, ile w ich przypadku wynosić będzie inwestycja w pozycjonowanie, oferujemy im bezpłatną konsultację SEO.

JAK WYGLĄDA BEZPŁATNA KONSULTACJA SEO W AFTERMARKET.PL?

Nasza konsultacja SEO pokaże, na jakich obszarach pozycjonowania warto się skupić i na jakie koszty się przygotować. Jak wygląda to w praktyce?

1
Wysyłasz nam adres swojej strony www wraz z danymi kontaktowymi.

Dzięki temu możemy na spokojnie zapoznać się z zawartością i charakterem Twojej witryny, a następnie przeanalizować ją pod kątem pozycjonowania.

2
W ciągu 2 dni roboczych kontaktujemy się z Tobą.

Wtedy też ustalamy dogodny dla obu stron termin konsultacj

3
Odbywamy konsultację.

Czyli rozmawiamy z Tobą i przedstawiamy gruntowną analizę strony: jej profilu linkowego, struktury, publikowanych treści oraz tzw. user experience (UX), a więc wszelkich elementów wpływających na doświadczenie użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę.

4
Przedstawiamy wstępny plan.

Mówimy więc o tym, jak nasze działania bezpośrednio wpłyną na pozycjonowanie Twojej strony, zwiększenie ruchu i konwersji.

CO TO JEST KONWERSJA?

Można by powiedzieć, że konwersja to tak naprawdę czysty zysk. Według definicji są to wszystkie pożądane zachowania użytkownika, na których nam zależy i na które kieruje go w dużej mierze pozycjonowanie.

Jeśli chcesz, by klient dodał produkt do koszyka i sfinalizował transakcję, a on robi to – masz konwersję. Jeśli oczekujesz, że kliknie w przycisk, dzięki któremu pobierze Twoje materiały szkoleniowe – masz konwersję. Jeśli zaś chcesz, by przeszedł do formularza kontaktowego i wysłał pytanie dotyczące oferty – gratulacje, także masz konwersję! Im lepsze pozycjonowanie strony, tym większe szanse na to, że konwersja także będzie rosła

JAK WYBRAĆ DOBRĄ AGENCJĘ SEO I PO CZYM JĄ POZNAĆ?

Wybór agencji SEO to ważny moment dla rozwoju firmy. To od tej współpracy zależeć będzie, czy Twoja strona internetowa lub sklep online będą sprzedawać lub zachęcać klienta do innego działania. Na co warto zwrócić uwagę i po czym poznać firmę, której warto zlecić pozycjonowanie swojej witryny?

PO PIERWSZE: wnikliwa analiza
to według nas podstawa. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej analizie możemy lepiej poznać zarówno specyfikę biznesu, jak i konkurencję, z którą trzeba się zmierzyć. Właśnie dlatego oferujemy naszym klientom możliwość bezpłatnej konsultacji – by przed rozpoczęciem współpracy poznać ich lepiej.
PO DRUGIE: kompleksowe usługi
dobrze, gdy agencja SEO świadczy także inne usługi marketingowe. Dzięki temu łatwiej jest skoordynować pozostałe działania reklamowe i inwestować w obszary, które rzeczywiście wymagają wsparcia.
PO TRZECIE: grono specjalistów
agencje SEO, które posiadają w swoich szeregach nie tylko pozycjonerów, ale również ekspertów programowania, analityki internetowej, user experience i copywriterów, są w stanie wyposażyć stronę we wszystkie niezbędne zasoby, dzięki którym jej pozycje poszybują w górę.
PO CZWARTE: strategia szyta na miarę
indywidualny dobór strategii to klucz do tego, by pozycjonowanie spełniło swoją rolę, dlatego nie wierzymy w szablonowe rozwiązania „dla każdego” i zawsze dopasowujemy plan działania do charakteru biznesu naszych klientów.
PO PIĄTE: bezpieczeństwo
ważne, by współpracować wyłącznie z agencjami, które wykorzystującą legalne praktyki. Te niedozwolone, choć czasem przynoszą szybki efekt, równie szybko go tracą. Korzystanie z zabronionych praktyk to także ryzyko spadku w wynikach wyszukiwania, a nawet zupełnej niewidoczności strony w wyszukiwarce. Właśnie dlatego w AfterMarket.pl nigdy nie idziemy na skróty i rozumiemy, że skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu
LINKOWANIE SEO:
WPŁYW LINKOWANIA WEWNĘTRZNEGO I LINKOWANIA ZEWNĘTRZNEGO NA POZYCJONOWANIE

Link to po prostu hiperłącze, które kieruje nas w inne miejsce sieci. Rodzajów linków jest sporo, jednak pozycjonowanie SEO skupia się przede wszystkim na dwóch: linkowaniu wewnętrznym i linkowaniu zewnętrznym. O co w tym wszystkim chodzi?

LINKOWANIE WEWNĘTRZNE to linki, które umieszczasz na swojej witrynie, a które mogą prowadzić do innych części strony. Mogą to być linki np. w artykułach zamieszczonych na stronie, ale też odnośniki w samym menu – wówczas stanowią świetne uzupełnienie nawigacji witryny, ułatwiając przemieszczanie pomiędzy poszczególnymi sekcjami, podstronami i kategoriami.

Linkowanie wewnętrzne i pozycjonowanie to dobry duet również ze względu na indeksowanie. Takie linki stanowią wskazówkę dla algorytmu Google, który łatwiej jest w stanie „zinterpretować” każdą z podstron.

LINKOWANIE ZEWNĘTRZNE zaś to linki umieszczane na innych (zewnętrznych) stronach, które prowadzą do naszej witryny. Dobrze zadbać, by były one wartościowe. Im ich więcej, tym lepsze pozycjonowanie strony. Pozyskanie takich linków z zewnątrz jest dość żmudnym procesem, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom.

A co w sytuacji, kiedy to my linkujemy inną witrynę (np. wskazując źródło badań)? Czy robimy komuś darmową reklamę? Poniekąd tak, jednak nie takie linkowanie do innych witryn złe, jak je malują. Ono też może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie, zwłaszcza gdy wybierzemy rzetelne serwisy o podobnej tematyce.

LINKOWANIE GRAFICZNE I LINKOWANIE TEKSTOWE

Linki, poza podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne, różnią się między sobą także w formie podania. Linkować można tekstowo, ale można też graficznie. Wybór pomiędzy tymi dwiema opcjami to przede wszystkim kwestia gustu i np. estetyki strony, którą się zajmujemy, zatem nie ma zbyt wielkiego wpływu na pozycjonowanie.

Jak wyglądają linki tekstowe? Jest to po prostu fragment tekstu (np. artykułu blogowego), w którym „ukryto” hiperłącze. Taki fragment zwykle jest pogrubiony lub wyróżniony kolorem. Często też powoduje zmianę wyglądu kursora, gdy na niego najedziemy.

Co z linkami graficznymi? Te najczęściej występują pod postacią tzw. przycisków CTA (call to action). Może to być np. prostokąt z komunikatem w stylu „skontaktuj się z nami”, „kup teraz” lub „chcę zapisać się do newslettera”.

SPOSÓB OTWIERANIA LINKÓW. CZY TO MA ZNACZENIE?

Dla każdego z linków, niezależnie od rodzaju, możesz ustawić sposób jego otwierania. Mówiąc prościej: po kliknięciu w link użytkownik może przenieść się w zupełności na inną stronę (wewnętrzną lub zewnętrzną) lub też zawartość otworzy mu się w nowym oknie/karcie przeglądarki. Nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak ogromne znaczenie w kontekście tego, jak długo odbiorca pozostanie na Twojej stronie i co finalnie na niej zrobi.

Gdy linki prowadzą do zewnętrznej witryny, dobrą praktyką jest ustawienie otwierania ich w nowym oknie bądź karcie – dzięki temu użytkownik nie opuści Twojej strony na dobre i może wrócić w dogodnej chwili do miejsca, w którym skończył jej przeglądanie. Gdy mowa o linkowaniu wewnętrznym, wybór jest dowolny – klient tak czy inaczej pozostaje w obrębie Twojej witryny, jest to więc kwestia osobistych preferencji i wygody.

CZY WARTO POZYCJONOWAĆ STRONĘ BIZNESU LOKALNEGO?

Zdecydowanie tak! Nie bez powodu powstało nawet określenie „pozycjonowanie lokalne”, które odnosi się właśnie do pozycjonowania obejmującego konkretny obszar (miasto lub np. województwo).

Gdy użytkownik sieci chce spełnić swoją konkretną potrzebę (zrobić zakupy, zjeść obiad w restauracji czy kupić coś do domu), zawsze będzie poszukiwał takiej możliwości w swojej okolicy. Nie znamy zresztą nikogo, kto chcąc kupić np. ramkę na zdjęcie, wyruszyłby w podróż na drugi koniec Polski. Pozycjonowanie lokalne ma służyć temu, by użytkownik skorzystał z rozwiązań, które są dla niego dostępne od ręki.

NA CZYM POLEGA POZYCJONOWANIE LOKALNE?

Pozycjonowanie lokalne polega na osiągnięciu wyższej pozycji Twojej witryny w wyszukiwaniach lokalnych. Jeżeli prowadzisz warsztat samochodowy w Lublinie, nie masz potrzeby być widocznym dla użytkowników z Poznania, prawda?

Tego typu pozycjonowanie ma szereg zalet. Pierwszą, oczywistą, jest zwrócenie na siebie uwagi klienta – w dodatku klienta cennego, ponieważ takiego, który jest w stanie faktycznie skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Jakie jeszcze zalety niesie za sobą pozycjonowanie lokalne?

Dzięki niemu budujesz pozycję swojej firmy na lokalnym rynku, co przekłada się na zdobywanie nowych klientów i utrzymanie tych, którzy już znają Twoją firmę;
Pozycjonowanie lokalne to także lepsza widoczność Twojej witryny i więcej informacji dla klienta;
Co równie ważne, pozycjonowanie na rynku lokalnym jest stosunkowo tanim rozwiązaniem. Wiąże się to z dużo mniejszą konkurencyjnością od tej, z którą mamy do czynienia w przypadku pozycjonowania szerokiego (np. na skalę kraju).
POZYCJONOWANIE ZAGRANICZNE. CZY TO MA SENS?

To pytanie zadają sobie właściciele witryn w angielskiej wersji językowej lub stron, które są dostępne w kilku wersjach językowych. Pozycjonowanie zagraniczne ma sens, o ile spełnione są pewne warunki. Podstawowym jest Twój cel biznesowy i charakterystyka firmy. Jeśli np. planujesz podbój rynku zagranicznego i widzisz w tym sporą szansę – pozycjonowanie zagraniczne pomoże Ci w realizacji tego planu. Jeśli natomiast prowadzisz biznes lokalny, najprawdopodobniej takie pozycjonowanie nie odegra większej roli w Twojej działalności.

Załóżmy jednak, że etap researchu rynkowego masz za sobą. Wiesz już, że Twoja firma może odnieść sukces zagranicą, znasz przyzwyczajenia konsumenckie danego kraju i zbadałeś popyt. Co dalej?

Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie samo w sobie jest zajęciem skomplikowanym i wymagającym zgrabnego żonglowania wieloma elementami. Pozycjonowanie zagraniczne z kolei jest… jeszcze trudniejsze, a do zrobienia jest sporo. O czym należy pamiętać?

zapewnienie odpowiedniej domeny
a więc takiej z lokalną końcówką (we Włoszech będzie to .it, zaś np. w Chorwacji .hr).
znajomość zagranicznego rynku SEO
to szalenie ważne. To, co działa na polskim rynku SEO, nie zawsze 1:1 odnajdzie się na rynku zagranicznym. Tu liczy się umiejętna analiza i doświadczenie.
odpowiednie linkowanie
decydując się na pozycjonowanie zagraniczne warto pamiętać, że witryna w innej wersji językowej powinna mieć też solidną bazę linkową w języku docelowym.
wybór wyszukiwarki
pomimo że Google wydaje się oczywistym wyborem, nie w każdym kraju tak jest. Dobrze pamiętać, że istnieją także inne wyszukiwarki i to one wiodą prym w niektórych krajach (tak w Rosji jest to Yandex, a w Chinach Bing).
jakościowe treści
mają ogromny wpływ na pozycjonowanie, dlatego nie warto na nich oszczędzać. Zadbaj o dobre tłumaczenia obecnych treści lub stwórz nowe. Pamiętaj o kontekście kulturowym, by uniknąć nieporozumień.
profesjonalna firma
to niezbędny punkt programu. Możesz skorzystać z usług agencji kraju docelowego (np. włoskiej, szwedzkiej czy brytyjskiej), jednak z powodzeniem możesz zrealizować swoje cele także z polską agencją SEO. Pamiętaj tylko, by wybrać taką, która posiada już doświadczenie w zagranicznym pozycjonowaniu, jak np. Grupa iCEA. Wybór polskiej agencji to także duża oszczędność finansowa i łatwiejsze porozumiewanie się w języku ojczystym.
CO TO JEST POZYCJONOWANIE ORGANICZNE?

Pozycjonowanie organiczne to dość rozbudowane zagadnienie, jednak postaramy się rozłożyć je na mniejsze elementy.

Gdy szukamy czegoś w wyszukiwarce, wpisujemy konkretną frazę. Wyniki, które nam się wówczas wyświetlają, możemy podzielić na dwie podstawowe grupy: pierwszą są linki sponsorowane (reklama), drugą tworzą organiczne wyniki wyszukiwania, czyli strony, które posiadają dobre pozycjonowanie. To właśnie wyniki organiczne są bardziej naturalne i tym samym wzbudzają większe zaufanie ze strony użytkownika. Użytkownicy zakładają bowiem, że strony, które nie wykupiły reklamy, a mimo to wyświetlają się w czołówce wyników, muszą nieść dla nich wysoką wartość. Właśnie dlatego pozycjonowanie jest tak istotne dla witryn, które chcą zyskać większe grono odbiorców.

JAKIE ZALETY MA POZYCJONOWANIE ORGANICZNE?

Pozycjonowanie organiczne to najlepszy przykład tego, że systematyczne i profesjonalne działania mają sens, a ich efekty potrafią wynagrodzić początkowe trudy. Co może dać Twojej witrynie pozycjonowanie organiczne?

WZROST SPRZEDAŻY
a więc spełnienie celu, który jest nadrzędny dla każdej firmy. Im więcej osób zobaczy Twoją stronę i zdecyduje się ją odwiedzić, tym większa szansa, że przynajmniej część z nich zainteresuje się Twoją ofertą i kupi Twój produkt lub usługę. Lepsze wyniki sprzedażowe to właśnie to, czym zajmuje się pozycjonowanie.
NIŻSZA CENA
pozycjonowanie organiczne to stosunkowo tani sposób na zyskanie grona nowych klientów, zwłaszcza gdy porównamy je z tradycyjnymi formami reklamy. Warto pamiętać też, że takie pozycjonowanie jest bardzo dyskretne i nie narzuca się tak, jak wyskakujące okienka czy maile zapychające skrzynkę odbiorców.
DŁUGI EFEKT
osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania to trudne zadanie, które potrafi zająć nawet kilka miesięcy. Gra jest jednak warta świeczki, bo taka pozycja jest dość stabilna, a realizowanie długofalowej strategii pomaga utrzymać takie efekty jeszcze dłużej. Korzyści zaś płyną każdego dnia.
SPOSOBY NA POZYCJONOWANIE ORGANICZNE

Pozycjonowanie organiczne nie jest pojedynczym działaniem, a raczej szeroką, długofalową strategią, której realizacja – choć nie jest błyskawiczna – daje stabilne i warte czekania efekty. Złożoność tych działań powoduje, że trudno byłoby je prowadzić na własną rękę, dlatego też większość firm oddaje pozycjonowanie organiczne w ręce profesjonalistów. W AfterMarket.pl skupiamy się na czterech podstawowych elementach:

1
Analiza konkurencji
Jest niezbędna, ponieważ pozycjonowanie zawsze zawiera w sobie konkurencyjność. Bez znajomości Twojej konkurencji nie będziemy wiedzieć, co zrobić, by to właśnie Twoja witryna pokonała inne w wyścigu o najlepszą pozycję w wyszukiwarce.
2
Wartościowe treści
Content is King, mawiają specjaliści od marketingu. Nie bez powodu, bo wartościowe, przyciągające uwagę odbiorców treści wpływają bezpośrednio na liczbę i częstotliwość wizyt na Twojej stronie, a więc też jej pozycjonowanie. Jeśli strona oferuje klientom wartości dodane (np. porady branżowe), to będą oni dużo chętniej ją odwiedzać, a Twoja marka, produkt lub usługa będą kojarzyć się pozytywnie. I to wszystko bez tradycyjnej reklamy!
3
Kod/struktura strony
Błędy w kodzie strony mogą być katastrofalne w skutkach. To przez to strona może ładować się zbyt długo, co mocno zniechęca użytkowników i powoduje, że rezygnują z odwiedzenia strony. Optymalizacja witryny pod kątem pozycjonowania to niezbędny element naszych działań. Przy tym wszystkim warto pamiętać o responsywności, czyli o tym, jak strona wyświetla się nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych.
4
Profil linkowy
Profil linkowy to wszystkie linki, które kierują do Twojej witryny. W pozycjonowaniu ważna jest nie tylko ich ilość, ale również jakość – roboty Google są bowiem w stanie ocenić, jak ważny jest „gracz”, który do nas linkuje. Im lepsza (wyżej pozycjonowana, bardziej wartościowa) strona linkuje do naszej, tym lepiej
RESPONSYWNOŚĆ STRONY. DLACZEGO JEST TAK WAŻNA?

Gdy chodzi o pozycjonowanie, ważne jest dla nas nie tylko to, że strona wyświetla się w czołowych wynikach wyszukiwania, ale także to, JAK wyświetla się na poszczególnych urządzeniach. To istotne w świetle rosnącej liczby użytkowników, którzy przeglądają Internet za pomocą urządzeń mobilnych (głównie smartfonów). Już na początku 2020 roku, według badań Gemius PBI, liczba internautów korzystających z urządzeń mobilnych (28,1 mln) przekroczyła liczbę internautów, którzy korzystali z komputerów stacjonarnych i laptopów (23,1 mln). Z tego płynie prosty wniosek: pozycjonowanie na miarę dzisiejszych czasów musi uwzględniać pełną responsywność, czyli dopasowanie strony do każdego urządzenia, na którym może zostać wyświetlona.

DOMENA A POZYCJONOWANIE. CZY TO MA JAKIŚ WPŁYW?

Tak. Choć domena strony nie jest podstawą pozycjonowania, to jednak – jako jeden z elementów – może wpływać na pozycjonowanie witryny. W jaki sposób? Np. poprzez słowa kluczowe, umieszczone w adresie strony (swego czasu były nawet pogrubiane w wynikach wyszukiwania). Właśnie dlatego domeny zawierające słowa kluczowe wyprzedają się „na pniu” na rynku wtórnym.

Pozytywnie na pozycjonowanie wpływa także samo rozszerzenie domeny. Oczywiście, te najbardziej popularne i rozpoznawalne (jak .com czy nasze lokalne .pl) mają największą wartość dla witryny. I choć nie jest to najważniejsza dla Twojej strony sprawa, a skuteczne pozycjonowanie można osiągnąć na wiele innych sposobów, warto o tym pamiętać.

AUDYT SEO STRONY. PO CO JEST?

Podobnie jak audyt w firmie, który ma za zadanie wskazać, co działa dobrze, a co należy poprawić – tak audyt SEO strony internetowej pokazuje nam niewykorzystany potencjał witryny, a także miejsca, gdzie popełniono błędy wpływające negatywnie na pozycjonowanie.

Audyt SEO to cenna informacja zwrotna zwłaszcza w przypadku, gdy strona www nie przynosi założonych wcześniej planów dotyczących np. liczby odwiedzin strony czy konwersji (np. zakupu produktu). Trudno oszukiwać się, że strona ze słabymi wynikami z dnia na dzień zacznie magicznie sprzedawać. Tutaj potrzeba działań, a profesjonalne pozycjonowanie powinno być wśród nich numerem jeden.

Jeśli chcesz sprawdzić, jakie są mocne i słabe strony Twojej witryny, pamiętaj o tym, że w AfterMarket.pl gwarantujemy bezpłatną, niezobowiązującą konsultację we współpracy z Grupa iCEA.

CZY BLOG FIRMOWY MOŻE WPŁYNĄĆ NA POZYCJONOWANIE STRONY?

Tak, to jeden ze sposobów pozycjonowania strony za pomocą treści. Dobrze i ciekawie napisany blog, zawierający wartość dodaną dla Twoich klientów, skutecznie przyciągnie nowych odbiorców i zatrzyma przy sobie tych obecnych. Ważne jest jednak, by nie działać po omacku – nawet najlepsze treści potrzebują odpowiedniego pozycjonowania (np. rozmieszczenia słów kluczowych) i strategii. Ogromne znaczenie ma także umiejętność korzystania z real time marketingu, czyli nawiązywanie do aktualnych, ważnych dla społeczności wydarzeń

JAKIE ZNACZENIE MAJĄ SŁOWA KLUCZOWE W POZYCJONOWANIU?

Słynne słowa kluczowe to, mówiąc najprościej, frazy, które użytkownicy wpisują np. w Google. Zadaniem dobrze wypozycjonowanej witryny jest wyprzedzenie myśli klienta i dostarczenie mu rozwiązania, którego właśnie szuka. W taki sposób, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę swoje pytanie, na Twojej stronie już będzie czekać na niego odpowiedź. A skoro już wszedł na Twoją stronę, niewykluczone, że zapamięta nazwę Twojej marki i produktu, a może nawet zapisze się na newsletter lub zrobi swoje pierwsze zakupy

Pozycjonowanie jednak to nie tylko losowe wklejanie słów kluczowych do tekstu i liczenie, że jakoś to będzie (tym bardziej, że roboty Google i algorytm wyszukiwarki stają się coraz bardziej czujne na takie zabiegi). Istotne jest, by słowa te w sposób naturalny dopasowały się do treści na Twojej stronie i rzeczywiście znajdowały odzwierciedlenie w jej zawartości.

Umiejętne wykorzystanie słów kluczowych wymaga nie tylko copywritera z dobrym piórem, ale także znajomości narzędzi do ich planowania. Dzięki współpracy z profesjonalistami masz pewność, że użyte słowa kluczowe są aktualnie często wyszukiwane i warto oprzeć na nich swoje treści.

RODZAJE SŁÓW KLUCZOWYCH

Słowa kluczowe można podzielić na kilka kategorii. Ich użycie oraz odpowiedni wybór strategii bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie i jego sukces. Jakie frazy można spotkać najczęściej?

FRAZY SHORT TAIL
to frazy ogólne, krótkie, składające się z jednego bądź dwóch wyrazów. W wyszukiwarkę wpisują je konsumenci, którzy poszukują czegoś bez sprecyzowanych wymagań (np. sukienki), ale nie wiedzą jeszcze, jakiej marki, koloru i długości ma być ten przedmiot. Frazy short tail to frazy, które mają wysoką konkurencyjność, więc same w sobie nie pomogą w pozycjonowaniu strony. Muszą je wesprzeć frazy dłuższe i bardziej specyficzne.
FRAZY LONG TAIL
czyli dosłownie frazy długiego ogona. Zaliczają się do nich te frazy, które składają się z co najmniej trzech słów. Ich największą zaletą jest przede wszystkim dość niska konkurencyjność, a więc łatwiejsze pozycjonowanie. Są nastawione na bardzo konkretnego klienta, który dokładnie wie, czego szuka, np. „czerwona sukienka wieczorowa do kostek” albo „świeczka drzewo sandałowe i jaśmin”. Odpowiedź na tak sprecyzowaną odpowiedź użytkownika sprawia, że frazy takie słyną z wyjątkowo wysokiego współczynnika konwersji (jeśli użytkownik szuka czegoś tak konkretnego, istnieje duża szansa na zakup, gdy znajdzie pożądany przedmiot).
FRAZY, KTÓRE ODPOWIADAJĄ NA PYTANIA
warto wprowadzić je np. do bloga, na którym rzeczywiście udzielamy odpowiedzi bądź wskazówek na dany temat. Na popularność tego typu fraz bez wątpienia wpłynęło rozpowszechnienie wyszukiwania głosowego – używając mowy, użytkownicy bardziej naturalnie formułują komunikaty, często dosłownie pytając o coś wyszukiwarki, np. „jak wyjąć drzazgę?”.
COPYWRITING SEO. JAK PISAĆ TEKSTY, KTÓRE WPŁYNĄ NA POZYCJONOWANIE?

Umiejętnie stworzony content marketing spełnia jednocześnie dwie role: dostarcza wartości dodanej odbiorcom (edukuje, radzi, rozśmiesza) i ułatwia pozycjonowanie witryny za pomocą fraz kluczowych. Niegdyś popularne były tzw. teksty preclowe, które nie niosły za sobą niemal żadnej wartości merytorycznej – skupiały się wyłącznie na maksymalnym „upchaniu” w nie słów kluczowych, nie patrząc na formę i jakość

Od tamtej pory pozycjonowanie weszło na wyższy level, a roboty Google stały się bardziej przebiegłe i czujne, w związku z czym samo naszpikowanie tekstu frazami kluczowymi nie jest dziś jedyną drogą do sukcesu (a nawet przeciwnie, ponieważ ich nadmiar może zaszkodzić). Bardzo ważna jest więc wartość tekstu, którą dostrzegą i docenią użytkownicy, a dopiero w drugiej kolejności frazy kluczowe, które powinny naturalnie komponować się z całym tekstem.

Korzystając z profesjonalnych usług pozycjonerskich możesz liczyć na szereg porad także w zakresie publikowanego contentu

CZYM JEST THIN CONTENT I JAK WPŁYWA NA POZYCJONOWANIE WITRYNY?

Thin content to dosłownie cienkie treści, czyli treści o niskiej jakości. Co ciekawe, nie chodzi tylko o teksty bez wartości merytorycznej dla odbiorców lub zawierające liczne błędy (choć o te przede wszystkim), ale także te, które przesadnie nasycone zostały słowami kluczowymi. Ważne jest także odpowiednie formatowanie, czyli podział tekstów na akapity, mniejsze segmenty, wyróżnienia i wypunktowania. Dobrze sformatowane treści służą nie tylko lepszemu pozycjonowaniu, ale wpływają też na atrakcyjność w oczach odbiorcy. Ściana tekstu nie zachwyca ani algorytmu Google, ani czytelników.

Słaby content ma negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny, dlatego należy zadbać o stały napływ unikalnych, dobrych jakościowo treści. Pomóc w tym może agencja SEO, która w ramach usług pozycjonerskich oferuje też zaplecze copywriterskie.

MICROCOPYWRITING, KTÓRY BUDUJE DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKA

Microcopywriting to wszystkie krótkie formy tekstowe (a nawet pojedyncze słowa), które pojawiają się na stronie www. Choć nie zajmują dużo miejsca i nie są treściami merytorycznymi, pełnią ważną rolę drogowskazów nawigujących użytkownika po stronie. Świetnym przykładem microcopywritingu są komunikaty o błędach, przyciski CTA (Call To Action) czy instrukcje dotyczące płatności za produkt.

Czy pozycjonowanie lubi cenny microcopywriting? Zdecydowanie. User Experience (UX) to ważny element pozycjonowania strony, a jego składową są także krótkie formy tekstowe. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja witryna jest intuicyjna i czytelna, możesz zdecydować się na nasz kompleksowy audyt SEO, który uwzględnia nie tylko kwestie techniczne strony, ale również jakość treści

USER EXPERIENCE (UX) I POZYCJONOWANIE STRONY
User Experience to wszystkie elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika. Jeżeli zostaną dobrze wykorzystane w pozycjonowaniu, więcej odbiorców strony stanie się równocześnie klientami Twojej firmy. I choć samo UX i jego cele to nie to samo co pozycjonowanie i jego cele, ale oba komponenty dobrze się uzupełniają: w końcu gdy użytkownik trafi na Twoją stronę dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce, to dopiero początek drogi do sukcesu. Ostatecznym zwycięzcą jest ta strona, która nie rozczaruje użytkownika swoją zawartością i skieruje go ku konkretnym działaniom.
Jak zadbać o pozytywne user experience? Zwrócić uwagę, by strona była równocześnie atrakcyjna i użyteczna. Bardzo ważny jest sam szkielet witryny i kolejność prezentowanych treści. Komunikaty powinny być jasne, a przyciski (np. kierujące do sklepu bądź formularza kontaktowego) opisane w taki sposób, by użytkownik dokładnie wiedział, co stanie się po ich kliknięciu.
Z tego powodu pozycjonowanie pod kątem UX często korzysta z tzw. mapy ciepła. Mapa ciepła pokazuje nam, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony: do których treści docierają najczęściej, gdzie się zatrzymują, a gdzie z jakichś powodów robią odwrót i rezygnują z dalszej eksploracji strony. To bardzo cenne informacje, bez których odpowiednie pozycjonowanie byłoby trudniejsze.
TESTOWANIE ROZWIĄZAŃ. KLUCZ DO SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA

Testowanie to nieodłączna część pracy każdego UX designera i pozycjonera. To, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie będzie dobre dla innej. Część rzeczy można przewidzieć i odpowiednio zaplanować (np. badając grupę docelową czy charakterystykę rynku), jednak na pozycjonowanie niebagatelny wpływ ma zachowanie użytkowników, a to potrafi zaskoczyć!

Najważniejsze jest, by pierwsze testy odbyły się jeszcze zanim treści zostaną puszczone w świat. Spojrzenie na witrynę oczami użytkownika da możliwość wyłapania błędów i nieścisłości w odpowiednim momencie.

Gdy witryna jest już opublikowana, można spróbować testów AB, czyli testowania dwóch rozwiązań, a następnie wybrania jednego z nich. O odpowiednią analizę wyników takich testów i wdrożenie odpowiednich poprawek zadbają nasi profesjonaliści

POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO, CZYLI POZYCJONOWANIE W ŚWIECIE E-COMMERCE

Coraz więcej internautów decyduje się na zakupy online. Nie da się ukryć, że zmianę tę w dużej mierze zawdzięczamy obostrzeniom związanym z czasem pandemii. Restrykcje niejako wymusiły na Polakach (i nie tylko!) zmianę przyzwyczajeń konsumenckich i przełamanie dotychczasowych barier. To właśnie w tym czasie pozycjonowanie stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej: była to ogromna szansa, by pokazać początkującym użytkownikom sieci, że zakupy online mogą być wygodne i intuicyjne.

Pozycjonowanie sklepu online wymaga dbałości o wiele elementów. W związku z tym, że charakteryzuje go duża liczba podstron, pozycjonowanie staje się wyzwaniem. Pierwszym ważnym krokiem jest wybór platformy, na jakiej będzie działał sklep. Nasi specjaliści są w stanie doradzić Ci najlepsze rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej marki i jej rozwoju.

Warto dobrze przemyśleć również cały układ strony. Pod tym względem najlepiej kierować się zasadą: im prościej, tym lepiej. To niekoniecznie miejsce na kreatywność. Postaw więc na jasne nazwy kategorii i podkategorii, które ułatwią użytkownikom cały proces zakupowy. Pamiętaj też o opisach, które nie tylko wyjaśnią klientom, czego mogą się spodziewać, ale też zrobią miejsce słowom kluczowym, które wpłyną na pozycjonowanie.

DLACZEGO STRONA SPADŁA W GOOGLE? MOŻLIWE PRZYCZYNY SPADKU WIDOCZNOŚCI

Najczęstszą przyczyną nagłych, wyraźnych zmian w widoczności witryny jest zmieniający się algorytm. To żadna tajemnica, że Google stale go zmienia i wdraża aktualizacje. W sytuacji, gdy podejrzewamy ten problem, warto sprawdzić strony o podobnym charakterze. Jeśli u nich także nastąpiło tąpnięcie, prawdopodobnie za całe zamieszanie obwinić można testy nowych algorytmów. Co można zrobić? W zasadzie tylko przeczekać i obserwować, czy strona wraca na swoją pozycję

Kolejnym „winowajcą” mogą być kwestie techniczne. Rozwój strony (np. dodawanie nowych elementów) może powodować jej obciążenie i dłuższy czas ładowania, a to z kolei negatywnie rzutuje na pozycjonowanie. By uniknąć tego typu sytuacji warto przeprowadzać regularne testy witryny i reagować zanim problem spadku w ogóle się pojawi.

Co jeszcze może być przyczyną spadków pozycji?

przestarzałe lub zduplikowane treści
treści na Twojej stronie powinny być na bieżąco aktualizowane, a przede wszystkim oryginalne. Jeśli nie masz czasu, by się tym zająć, możesz powierzyć to zadanie agencji SEO, która w swoich szeregach ma także copywriterów.
słabe UX
mało intuicyjna strona stanowi zagadkę nie tylko dla odwiedzających ją użytkowników, ale także robota Google, dlatego tak ważne jest, by jej struktura była zrozumiała i klarowna.
złe słowa kluczowe
nieodpowiedni dobór słów kluczowych, a przede wszystkim brak odzwierciedlenia ich w treści strony (np. w artykułach blogowych), również może skutkować spadkiem pozycji
CO WAŻNE: nie da się zupełnie uniknąć spadków pozycji w wyszukiwarce, ponieważ niektóre ich przyczyny są od nas niezależne. To, co można zrobić, to powierzyć pozycjonowanie profesjonalnej agencji, która będzie na bieżąco monitorować sytuację i w odpowiednim tempie reagować na niepokojące sygnały.
JAKIE KARY GOOGLE MOŻE NAŁOŻYĆ NA WITRYNĘ?

Algorytmy Google podlegają stałym zmianom. Cel giganta jest prosty: zniwelować sieciowy spam do minimum. Czasem jednak zupełnie nieświadomie możemy narazić się robotom Google i spowodować, że nasza strona otrzyma od nich karę (w postaci bana lub filtra), dlatego tak ważne jest świadome i odpowiedzialne pozycjonowanie.

BAN OD GOOGLE. PRZYCZYNY, SKUTKI I ROZWIĄZANIE

Ban Google to najgorsza kara dla strony, jednak nikt nie rozdaje go bez wyraźnej przyczyny. Na bana narażone są strony, które w rażący sposób łamią zasady, posługując się nieuczciwymi praktykami. Najczęstszymi powodami są duplikaty treści, próby wyłudzenia pieniędzy czy chociażby niechciane przenoszenia użytkowników na inne strony, czyli tzw. cloacking (użytkownik, po kliknięciu w niepozorny element witryny, zostaje przeniesiony bez ostrzeżenia w niepożądane miejsce).

Ban to kara wyjątkowo dotkliwa, która może mocno zastopować Twój biznes. Jej skutkiem jest usunięcie Twojej witryny z wyników wyszukiwania, a co za tym idzie – także zmniejszenie realnych zysków. Aby uniknąć takiej sytuacji pamiętaj, by pozycjonowanie strony powierzać tylko profesjonalnym agencjom SEO, które nie uciekają się do nielegalnych zagrywek

JAK POZBYĆ SIĘ BANA?
Choć panuje opinia, że ban jest dożywotnim wyrokiem dla witryny, nie jest to prawda. Na szczęście bana można się pozbyć, choć wymaga to umiejętnych działań, podpartych wcześniejszym audytem SEO. To dzięki niemu da się określić, gdzie popełniono błąd i przywrócić pozycjonowanie strony na dobre tory.
FILTRY GOOGLE. SKĄD SIĘ BIORĄ I JAK SIĘ ICH POZBYĆ?

Filtr to kara łagodniejsza od bana. Skutkuje ona spadkiem pozycji Twojej strony na wybrane słowa kluczowe i trwa zwykle określony z góry czas (maksymalnie rok). W jaki sposób można „zasłużyć” sobie na nałożenie filtra? Głównym problemem jest nieodpowiednie pozycjonowanie, a co za tym idzie:

nienaturalne linkowanie
(nagły przyrost linków zewnętrznych lub linki niskiej jakości),
nieodpowiednie treści
(duplikaty, niskie jakościowo teksty)
spam
(dotyczy nie tylko treści, które tworzysz sam; to także np. spamerskie komentarze lub opinie użytkowników sieci),
przesadna liczba reklam
(tzw. above the fold).

Kara czasem wynika też z naruszenia zasad bezpieczeństwa, które może oznaczać, że witryna padła ofiarą ataku hakerskiego.

SEO ON-SITE I SEO OFF-SITE. CZYM SĄ I CO JE RÓŻNI?

Pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania zależy od setek czynników. Niektóre z nich same w sobie mają ogromne znaczenie, inne są istotne w połączeniu z innymi elementami. Część z nich to sprawy czysto techniczne, a część dotyczy wartościowych treści. To jednak nie jedyny podział, który ma znaczenie – pozycjonowanie i jego strategia zależą również od tego, czy mówimy o czynnikach wewnątrz strony, czy o tych z zewnątrz.

Pozycjonowanie SEO on-site

to wszystkie elementy, które znajdują się w obrębie witryny, którą się zajmujemy, dlatego też mamy na nie największy wpływ. Zaliczają się tu m.in. odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe, unikalne treści czy kod witryny, ale też sprawy mniejszego kalibru. Nie bez znaczenia są także aspekty techniczne: prędkość ładowania strony i jej odpowiednie wyświetlanie się także na urządzeniach mobilnych (responsywność).

Pozycjonowanie SEO off-site

to wszystko to, co dzieje się poza witryną. Na szczęście profesjonalne agencje SEO, dla których pozycjonowanie jest chlebem powszednim, panują także nad tą częścią zadania. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie kontrolować całego Internetu, ale możemy zadbać o pozyskanie jakościowych linków zewnętrznych, które będą kierować do pozycjonowanej strony. Dobrym sposobem na ich pozyskanie są np. wpisy gościnne na blogach. Warto też monitorować, gdzie w sieci pojawiają się wzmianki o naszej firmie bądź produkcie, a następnie dbać o to, by autorzy treści odpowiednio je oznaczali.

Ponadto, do SEO off-site zaliczyć można działania w mediach społecznościowych (np. influencer marketing) czy dbanie o aktualne dane kontaktowe firmy rozsiane w różnych miejscach sieci. Im większa konkurencja w Twojej branży tym ważniejsze będzie profesjonalne pozycjonowanie witryny.

CZY WIZYTÓWKA GOOGLE MOŻE MIEĆ WPŁYW NA POZYCJONOWANIE STRONY I JAK O NIĄ DBAĆ?

Firmowa wizytówka Google to kolejny element, który wspiera pozycjonowanie strony i ma ogromne znaczenie, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne. Zaliczyć go można do działań SEO off-site, czyli tych odbywających się poza właściwą witryną. To również często pierwsza informacja o Twojej firmie, z jaką zetknie się Twój klient, dlatego należy zadbać o to, by zawierała wszystkie niezbędne informacje:

AKTUALNE DANE KONTAKTOWE
warto zaznaczyć, że nie chodzi tylko o telefon (choć ten jest podstawą), a o wszelkie formy kontaktu, którymi dysponujesz. Pamiętaj nie tylko o ich uzupełnieniu, ale też regularnych aktualizacjach. Nieaktualny numer telefonu lub stary adres w wizytówce Google może spowodować, że klient skorzysta z usług najbliższej konkurencji.
PORZĄDNE ZDJĘCIA
zadbaj o zdjęcia swojej firmy, siedziby czy lokalu. Jakościowe fotografie nie tylko dodadzą wizytówce atrakcyjności, ale też pomogą klientom trafić do Ciebie i zachęcą do wizyty (zwłaszcza w przypadku lokali gastronomicznych). opinie klientów – to także ważny element wiarygodnej wizytówki. Z pewnością masz swoje grono zadowolonych klientów, którzy być może nawet polecają Cię swoim znajomym. Zachęć ich do wystawiania swojej opinii w formie, która dotrze do większego grona.
KRÓTKI, UNIKALNY OPIS FIRMY
dzięki niemu roboty Google będą w stanie lepiej dopasować Twoje usługi do odbiorcy, który będzie ich poszukiwał. Opis w wizytówce może mieć maksymalnie 750 znaków, jednak warto być konkretnym – tylko 250 znaków wyświetla się na pierwszy rzut oka (po resztę trzeba kliknąć „pokaż więcej”). Jeśli masz problem ze stworzeniem zwięzłego opisu swojej firmy, skorzystaj w tym zakresie z usług profesjonalistów.
Confirm the operation
Are you sure?
Suggestion :

Aftermarket

Hello! If you need help with our services - we are here to help you.

HELP

Need help? Start typing a topic name (for example, "dns change", "domain sale") to get help.

Didn't find the answer?

Write a message to us.
Chat with us.
Chat is available on business days from 10 to 16.