Pozycjonowanie to wszelkie działania nastawione na to, by dana witryna internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Każdy użytkownik Internetu dobrze wie, że podczas przeglądania sieci bardzo rzadko bierze się pod uwagę drugą i kolejną stronę wyników z Google – liczy się pierwsza strona. Właśnie dlatego tak ważne jest, by Twoja strona www także się na niej pojawiła. Pozycjonowanie z AfterMarket.pl sprawi, że będzie to możliwe.
Nasze profesjonalne usługi pozycjonowania wpływają na to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmie Twoja witryna. Wyobraź sobie, że potrzebujesz kwiaciarni z Krakowa. Co robisz? Wpisujesz w Google proste hasło „kwiaciarnia Kraków”. Co widzisz? Szereg stron internetowych kwiaciarni. W co klikasz? Zwykle w jedną z kilku pierwszych propozycji, którą podsunęła Ci wyszukiwarka. Nawet jeśli pokusisz się o przewinięcie strony na sam dół, by zobaczyć resztę wyników, raczej nigdy nie zajrzysz na drugą stronę. Pozycjonowanie służy temu, by to Twoja strona była wśród pierwszych propozycji i by użytkownik intuicyjnie kliknął właśnie w nią.
Pozycjonowanie z AfterMarket.pl wpływa pozytywnie na szereg czynników biznesowych. Są to przede wszystkim:
Tak naprawdę w każdej, w której działasz online. Nawet najlepsza strona ze świetnym designem i dobrymi treściami, nie da efektu, gdy nikt na nią nie zajrzy. To jak pisanie wierszy do szuflady – może i są piękne, ale nikt ich nie przeczyta.
Są jednak rodzaje działalności, którym szczególnie potrzebne jest pozycjonowanie. Jakie to branże? Przede wszystkim branża marketingowa, bo szewc nie powinien chodzić bez butów. Innymi słowy: jeśli chcemy przekonać swoich klientów, że jesteśmy w stanie skutecznie reklamować ich biznes, powinniśmy najpierw zadbać o własną reklamę i pozycjonowanie strony. Poza tym, warto wymienić też branżę prawniczą (w przypadku prawników odpada bowiem wiele form tradycyjnej reklamy) i biznesy lokalne, których często poszukujemy w wyszukiwarce.
Wszystkie w przypadku których istotna jest liczba wejść na stronę, a więc wszystkie witryny typu komercyjnego, w tym:
Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, bo jest zbyt ogólne. Podobnie trudno byłoby odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje wino” lub „ile kosztuje krem do twarzy”. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, na kwestię ceny wpływa wiele czynników. Są to m.in. konkurencyjność Twojej branży (czyli z iloma stronami o podobnym profilu musi „walczyć” Twoja witryna) oraz zakres działań SEO (tzn. jakie działania należy podjąć, by pozycjonowanie było skuteczne).
Aby nasi klienci uzyskali na ten temat bardziej szczegółową informację i dowiedzieli się, ile w ich przypadku wynosić będzie inwestycja w pozycjonowanie, oferujemy im bezpłatną konsultację SEO.
Nasza konsultacja SEO pokaże, na jakich obszarach pozycjonowania warto się skupić i na jakie koszty się przygotować. Jak wygląda to w praktyce?
Dzięki temu możemy na spokojnie zapoznać się z zawartością i charakterem Twojej witryny, a następnie przeanalizować ją pod kątem pozycjonowania.
Wtedy też ustalamy dogodny dla obu stron termin konsultacj
Czyli rozmawiamy z Tobą i przedstawiamy gruntowną analizę strony: jej profilu linkowego, struktury, publikowanych treści oraz tzw. user experience (UX), a więc wszelkich elementów wpływających na doświadczenie użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę.
Mówimy więc o tym, jak nasze działania bezpośrednio wpłyną na pozycjonowanie Twojej strony, zwiększenie ruchu i konwersji.
Można by powiedzieć, że konwersja to tak naprawdę czysty zysk. Według definicji są to wszystkie pożądane zachowania użytkownika, na których nam zależy i na które kieruje go w dużej mierze pozycjonowanie.
Jeśli chcesz, by klient dodał produkt do koszyka i sfinalizował transakcję, a on robi to – masz konwersję. Jeśli oczekujesz, że kliknie w przycisk, dzięki któremu pobierze Twoje materiały szkoleniowe – masz konwersję. Jeśli zaś chcesz, by przeszedł do formularza kontaktowego i wysłał pytanie dotyczące oferty – gratulacje, także masz konwersję! Im lepsze pozycjonowanie strony, tym większe szanse na to, że konwersja także będzie rosła
Wybór agencji SEO to ważny moment dla rozwoju firmy. To od tej współpracy zależeć będzie, czy Twoja strona internetowa lub sklep online będą sprzedawać lub zachęcać klienta do innego działania. Na co warto zwrócić uwagę i po czym poznać firmę, której warto zlecić pozycjonowanie swojej witryny?
WPŁYW LINKOWANIA WEWNĘTRZNEGO I LINKOWANIA ZEWNĘTRZNEGO NA POZYCJONOWANIE
Link to po prostu hiperłącze, które kieruje nas w inne miejsce sieci. Rodzajów linków jest sporo, jednak pozycjonowanie SEO skupia się przede wszystkim na dwóch: linkowaniu wewnętrznym i linkowaniu zewnętrznym. O co w tym wszystkim chodzi?
LINKOWANIE WEWNĘTRZNE to linki, które umieszczasz na swojej witrynie, a które mogą prowadzić do innych części strony. Mogą to być linki np. w artykułach zamieszczonych na stronie, ale też odnośniki w samym menu – wówczas stanowią świetne uzupełnienie nawigacji witryny, ułatwiając przemieszczanie pomiędzy poszczególnymi sekcjami, podstronami i kategoriami.
Linkowanie wewnętrzne i pozycjonowanie to dobry duet również ze względu na indeksowanie. Takie linki stanowią wskazówkę dla algorytmu Google, który łatwiej jest w stanie „zinterpretować” każdą z podstron.
LINKOWANIE ZEWNĘTRZNE zaś to linki umieszczane na innych (zewnętrznych) stronach, które prowadzą do naszej witryny. Dobrze zadbać, by były one wartościowe. Im ich więcej, tym lepsze pozycjonowanie strony. Pozyskanie takich linków z zewnątrz jest dość żmudnym procesem, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom.
A co w sytuacji, kiedy to my linkujemy inną witrynę (np. wskazując źródło badań)? Czy robimy komuś darmową reklamę? Poniekąd tak, jednak nie takie linkowanie do innych witryn złe, jak je malują. Ono też może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie, zwłaszcza gdy wybierzemy rzetelne serwisy o podobnej tematyce.
Linki, poza podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne, różnią się między sobą także w formie podania. Linkować można tekstowo, ale można też graficznie. Wybór pomiędzy tymi dwiema opcjami to przede wszystkim kwestia gustu i np. estetyki strony, którą się zajmujemy, zatem nie ma zbyt wielkiego wpływu na pozycjonowanie.
Jak wyglądają linki tekstowe? Jest to po prostu fragment tekstu (np. artykułu blogowego), w którym „ukryto” hiperłącze. Taki fragment zwykle jest pogrubiony lub wyróżniony kolorem. Często też powoduje zmianę wyglądu kursora, gdy na niego najedziemy.
Co z linkami graficznymi? Te najczęściej występują pod postacią tzw. przycisków CTA (call to action). Może to być np. prostokąt z komunikatem w stylu „skontaktuj się z nami”, „kup teraz” lub „chcę zapisać się do newslettera”.
Dla każdego z linków, niezależnie od rodzaju, możesz ustawić sposób jego otwierania. Mówiąc prościej: po kliknięciu w link użytkownik może przenieść się w zupełności na inną stronę (wewnętrzną lub zewnętrzną) lub też zawartość otworzy mu się w nowym oknie/karcie przeglądarki. Nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak ogromne znaczenie w kontekście tego, jak długo odbiorca pozostanie na Twojej stronie i co finalnie na niej zrobi.
Gdy linki prowadzą do zewnętrznej witryny, dobrą praktyką jest ustawienie otwierania ich w nowym oknie bądź karcie – dzięki temu użytkownik nie opuści Twojej strony na dobre i może wrócić w dogodnej chwili do miejsca, w którym skończył jej przeglądanie. Gdy mowa o linkowaniu wewnętrznym, wybór jest dowolny – klient tak czy inaczej pozostaje w obrębie Twojej witryny, jest to więc kwestia osobistych preferencji i wygody.
Zdecydowanie tak! Nie bez powodu powstało nawet określenie „pozycjonowanie lokalne”, które odnosi się właśnie do pozycjonowania obejmującego konkretny obszar (miasto lub np. województwo).
Gdy użytkownik sieci chce spełnić swoją konkretną potrzebę (zrobić zakupy, zjeść obiad w restauracji czy kupić coś do domu), zawsze będzie poszukiwał takiej możliwości w swojej okolicy. Nie znamy zresztą nikogo, kto chcąc kupić np. ramkę na zdjęcie, wyruszyłby w podróż na drugi koniec Polski. Pozycjonowanie lokalne ma służyć temu, by użytkownik skorzystał z rozwiązań, które są dla niego dostępne od ręki.
Pozycjonowanie lokalne polega na osiągnięciu wyższej pozycji Twojej witryny w wyszukiwaniach lokalnych. Jeżeli prowadzisz warsztat samochodowy w Lublinie, nie masz potrzeby być widocznym dla użytkowników z Poznania, prawda?
Tego typu pozycjonowanie ma szereg zalet. Pierwszą, oczywistą, jest zwrócenie na siebie uwagi klienta – w dodatku klienta cennego, ponieważ takiego, który jest w stanie faktycznie skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Jakie jeszcze zalety niesie za sobą pozycjonowanie lokalne?
To pytanie zadają sobie właściciele witryn w angielskiej wersji językowej lub stron, które są dostępne w kilku wersjach językowych. Pozycjonowanie zagraniczne ma sens, o ile spełnione są pewne warunki. Podstawowym jest Twój cel biznesowy i charakterystyka firmy. Jeśli np. planujesz podbój rynku zagranicznego i widzisz w tym sporą szansę – pozycjonowanie zagraniczne pomoże Ci w realizacji tego planu. Jeśli natomiast prowadzisz biznes lokalny, najprawdopodobniej takie pozycjonowanie nie odegra większej roli w Twojej działalności.
Załóżmy jednak, że etap researchu rynkowego masz za sobą. Wiesz już, że Twoja firma może odnieść sukces zagranicą, znasz przyzwyczajenia konsumenckie danego kraju i zbadałeś popyt. Co dalej?
Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie samo w sobie jest zajęciem skomplikowanym i wymagającym zgrabnego żonglowania wieloma elementami. Pozycjonowanie zagraniczne z kolei jest… jeszcze trudniejsze, a do zrobienia jest sporo. O czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie organiczne to dość rozbudowane zagadnienie, jednak postaramy się rozłożyć je na mniejsze elementy.
Gdy szukamy czegoś w wyszukiwarce, wpisujemy konkretną frazę. Wyniki, które nam się wówczas wyświetlają, możemy podzielić na dwie podstawowe grupy: pierwszą są linki sponsorowane (reklama), drugą tworzą organiczne wyniki wyszukiwania, czyli strony, które posiadają dobre pozycjonowanie. To właśnie wyniki organiczne są bardziej naturalne i tym samym wzbudzają większe zaufanie ze strony użytkownika. Użytkownicy zakładają bowiem, że strony, które nie wykupiły reklamy, a mimo to wyświetlają się w czołówce wyników, muszą nieść dla nich wysoką wartość. Właśnie dlatego pozycjonowanie jest tak istotne dla witryn, które chcą zyskać większe grono odbiorców.
Pozycjonowanie organiczne to najlepszy przykład tego, że systematyczne i profesjonalne działania mają sens, a ich efekty potrafią wynagrodzić początkowe trudy. Co może dać Twojej witrynie pozycjonowanie organiczne?
Pozycjonowanie organiczne nie jest pojedynczym działaniem, a raczej szeroką, długofalową strategią, której realizacja – choć nie jest błyskawiczna – daje stabilne i warte czekania efekty. Złożoność tych działań powoduje, że trudno byłoby je prowadzić na własną rękę, dlatego też większość firm oddaje pozycjonowanie organiczne w ręce profesjonalistów. W AfterMarket.pl skupiamy się na czterech podstawowych elementach:
Gdy chodzi o pozycjonowanie, ważne jest dla nas nie tylko to, że strona wyświetla się w czołowych wynikach wyszukiwania, ale także to, JAK wyświetla się na poszczególnych urządzeniach. To istotne w świetle rosnącej liczby użytkowników, którzy przeglądają Internet za pomocą urządzeń mobilnych (głównie smartfonów). Już na początku 2020 roku, według badań Gemius PBI, liczba internautów korzystających z urządzeń mobilnych (28,1 mln) przekroczyła liczbę internautów, którzy korzystali z komputerów stacjonarnych i laptopów (23,1 mln). Z tego płynie prosty wniosek: pozycjonowanie na miarę dzisiejszych czasów musi uwzględniać pełną responsywność, czyli dopasowanie strony do każdego urządzenia, na którym może zostać wyświetlona.
Tak. Choć domena strony nie jest podstawą pozycjonowania, to jednak – jako jeden z elementów – może wpływać na pozycjonowanie witryny. W jaki sposób? Np. poprzez słowa kluczowe, umieszczone w adresie strony (swego czasu były nawet pogrubiane w wynikach wyszukiwania). Właśnie dlatego domeny zawierające słowa kluczowe wyprzedają się „na pniu” na rynku wtórnym.
Pozytywnie na pozycjonowanie wpływa także samo rozszerzenie domeny. Oczywiście, te najbardziej popularne i rozpoznawalne (jak .com czy nasze lokalne .pl) mają największą wartość dla witryny. I choć nie jest to najważniejsza dla Twojej strony sprawa, a skuteczne pozycjonowanie można osiągnąć na wiele innych sposobów, warto o tym pamiętać.
Podobnie jak audyt w firmie, który ma za zadanie wskazać, co działa dobrze, a co należy poprawić – tak audyt SEO strony internetowej pokazuje nam niewykorzystany potencjał witryny, a także miejsca, gdzie popełniono błędy wpływające negatywnie na pozycjonowanie.
Audyt SEO to cenna informacja zwrotna zwłaszcza w przypadku, gdy strona www nie przynosi założonych wcześniej planów dotyczących np. liczby odwiedzin strony czy konwersji (np. zakupu produktu). Trudno oszukiwać się, że strona ze słabymi wynikami z dnia na dzień zacznie magicznie sprzedawać. Tutaj potrzeba działań, a profesjonalne pozycjonowanie powinno być wśród nich numerem jeden.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie są mocne i słabe strony Twojej witryny, pamiętaj o tym, że w AfterMarket.pl gwarantujemy bezpłatną, niezobowiązującą konsultację we współpracy z Grupa iCEA.
Tak, to jeden ze sposobów pozycjonowania strony za pomocą treści. Dobrze i ciekawie napisany blog, zawierający wartość dodaną dla Twoich klientów, skutecznie przyciągnie nowych odbiorców i zatrzyma przy sobie tych obecnych. Ważne jest jednak, by nie działać po omacku – nawet najlepsze treści potrzebują odpowiedniego pozycjonowania (np. rozmieszczenia słów kluczowych) i strategii. Ogromne znaczenie ma także umiejętność korzystania z real time marketingu, czyli nawiązywanie do aktualnych, ważnych dla społeczności wydarzeń
Słynne słowa kluczowe to, mówiąc najprościej, frazy, które użytkownicy wpisują np. w Google. Zadaniem dobrze wypozycjonowanej witryny jest wyprzedzenie myśli klienta i dostarczenie mu rozwiązania, którego właśnie szuka. W taki sposób, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę swoje pytanie, na Twojej stronie już będzie czekać na niego odpowiedź. A skoro już wszedł na Twoją stronę, niewykluczone, że zapamięta nazwę Twojej marki i produktu, a może nawet zapisze się na newsletter lub zrobi swoje pierwsze zakupy
Pozycjonowanie jednak to nie tylko losowe wklejanie słów kluczowych do tekstu i liczenie, że jakoś to będzie (tym bardziej, że roboty Google i algorytm wyszukiwarki stają się coraz bardziej czujne na takie zabiegi). Istotne jest, by słowa te w sposób naturalny dopasowały się do treści na Twojej stronie i rzeczywiście znajdowały odzwierciedlenie w jej zawartości.
Umiejętne wykorzystanie słów kluczowych wymaga nie tylko copywritera z dobrym piórem, ale także znajomości narzędzi do ich planowania. Dzięki współpracy z profesjonalistami masz pewność, że użyte słowa kluczowe są aktualnie często wyszukiwane i warto oprzeć na nich swoje treści.
Słowa kluczowe można podzielić na kilka kategorii. Ich użycie oraz odpowiedni wybór strategii bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie i jego sukces. Jakie frazy można spotkać najczęściej?
Umiejętnie stworzony content marketing spełnia jednocześnie dwie role: dostarcza wartości dodanej odbiorcom (edukuje, radzi, rozśmiesza) i ułatwia pozycjonowanie witryny za pomocą fraz kluczowych. Niegdyś popularne były tzw. teksty preclowe, które nie niosły za sobą niemal żadnej wartości merytorycznej – skupiały się wyłącznie na maksymalnym „upchaniu” w nie słów kluczowych, nie patrząc na formę i jakość
Od tamtej pory pozycjonowanie weszło na wyższy level, a roboty Google stały się bardziej przebiegłe i czujne, w związku z czym samo naszpikowanie tekstu frazami kluczowymi nie jest dziś jedyną drogą do sukcesu (a nawet przeciwnie, ponieważ ich nadmiar może zaszkodzić). Bardzo ważna jest więc wartość tekstu, którą dostrzegą i docenią użytkownicy, a dopiero w drugiej kolejności frazy kluczowe, które powinny naturalnie komponować się z całym tekstem.
Korzystając z profesjonalnych usług pozycjonerskich możesz liczyć na szereg porad także w zakresie publikowanego contentu
Thin content to dosłownie cienkie treści, czyli treści o niskiej jakości. Co ciekawe, nie chodzi tylko o teksty bez wartości merytorycznej dla odbiorców lub zawierające liczne błędy (choć o te przede wszystkim), ale także te, które przesadnie nasycone zostały słowami kluczowymi. Ważne jest także odpowiednie formatowanie, czyli podział tekstów na akapity, mniejsze segmenty, wyróżnienia i wypunktowania. Dobrze sformatowane treści służą nie tylko lepszemu pozycjonowaniu, ale wpływają też na atrakcyjność w oczach odbiorcy. Ściana tekstu nie zachwyca ani algorytmu Google, ani czytelników.
Słaby content ma negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny, dlatego należy zadbać o stały napływ unikalnych, dobrych jakościowo treści. Pomóc w tym może agencja SEO, która w ramach usług pozycjonerskich oferuje też zaplecze copywriterskie.
Microcopywriting to wszystkie krótkie formy tekstowe (a nawet pojedyncze słowa), które pojawiają się na stronie www. Choć nie zajmują dużo miejsca i nie są treściami merytorycznymi, pełnią ważną rolę drogowskazów nawigujących użytkownika po stronie. Świetnym przykładem microcopywritingu są komunikaty o błędach, przyciski CTA (Call To Action) czy instrukcje dotyczące płatności za produkt.
Czy pozycjonowanie lubi cenny microcopywriting? Zdecydowanie. User Experience (UX) to ważny element pozycjonowania strony, a jego składową są także krótkie formy tekstowe. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja witryna jest intuicyjna i czytelna, możesz zdecydować się na nasz kompleksowy audyt SEO, który uwzględnia nie tylko kwestie techniczne strony, ale również jakość treści
Testowanie to nieodłączna część pracy każdego UX designera i pozycjonera. To, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie będzie dobre dla innej. Część rzeczy można przewidzieć i odpowiednio zaplanować (np. badając grupę docelową czy charakterystykę rynku), jednak na pozycjonowanie niebagatelny wpływ ma zachowanie użytkowników, a to potrafi zaskoczyć!
Najważniejsze jest, by pierwsze testy odbyły się jeszcze zanim treści zostaną puszczone w świat. Spojrzenie na witrynę oczami użytkownika da możliwość wyłapania błędów i nieścisłości w odpowiednim momencie.
Gdy witryna jest już opublikowana, można spróbować testów AB, czyli testowania dwóch rozwiązań, a następnie wybrania jednego z nich. O odpowiednią analizę wyników takich testów i wdrożenie odpowiednich poprawek zadbają nasi profesjonaliści
Coraz więcej internautów decyduje się na zakupy online. Nie da się ukryć, że zmianę tę w dużej mierze zawdzięczamy obostrzeniom związanym z czasem pandemii. Restrykcje niejako wymusiły na Polakach (i nie tylko!) zmianę przyzwyczajeń konsumenckich i przełamanie dotychczasowych barier. To właśnie w tym czasie pozycjonowanie stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej: była to ogromna szansa, by pokazać początkującym użytkownikom sieci, że zakupy online mogą być wygodne i intuicyjne.
Pozycjonowanie sklepu online wymaga dbałości o wiele elementów. W związku z tym, że charakteryzuje go duża liczba podstron, pozycjonowanie staje się wyzwaniem. Pierwszym ważnym krokiem jest wybór platformy, na jakiej będzie działał sklep. Nasi specjaliści są w stanie doradzić Ci najlepsze rozwiązania dopasowane do charakteru Twojej marki i jej rozwoju.
Warto dobrze przemyśleć również cały układ strony. Pod tym względem najlepiej kierować się zasadą: im prościej, tym lepiej. To niekoniecznie miejsce na kreatywność. Postaw więc na jasne nazwy kategorii i podkategorii, które ułatwią użytkownikom cały proces zakupowy. Pamiętaj też o opisach, które nie tylko wyjaśnią klientom, czego mogą się spodziewać, ale też zrobią miejsce słowom kluczowym, które wpłyną na pozycjonowanie.
Najczęstszą przyczyną nagłych, wyraźnych zmian w widoczności witryny jest zmieniający się algorytm. To żadna tajemnica, że Google stale go zmienia i wdraża aktualizacje. W sytuacji, gdy podejrzewamy ten problem, warto sprawdzić strony o podobnym charakterze. Jeśli u nich także nastąpiło tąpnięcie, prawdopodobnie za całe zamieszanie obwinić można testy nowych algorytmów. Co można zrobić? W zasadzie tylko przeczekać i obserwować, czy strona wraca na swoją pozycję
Kolejnym „winowajcą” mogą być kwestie techniczne. Rozwój strony (np. dodawanie nowych elementów) może powodować jej obciążenie i dłuższy czas ładowania, a to z kolei negatywnie rzutuje na pozycjonowanie. By uniknąć tego typu sytuacji warto przeprowadzać regularne testy witryny i reagować zanim problem spadku w ogóle się pojawi.
Co jeszcze może być przyczyną spadków pozycji?
Algorytmy Google podlegają stałym zmianom. Cel giganta jest prosty: zniwelować sieciowy spam do minimum. Czasem jednak zupełnie nieświadomie możemy narazić się robotom Google i spowodować, że nasza strona otrzyma od nich karę (w postaci bana lub filtra), dlatego tak ważne jest świadome i odpowiedzialne pozycjonowanie.
Ban Google to najgorsza kara dla strony, jednak nikt nie rozdaje go bez wyraźnej przyczyny. Na bana narażone są strony, które w rażący sposób łamią zasady, posługując się nieuczciwymi praktykami. Najczęstszymi powodami są duplikaty treści, próby wyłudzenia pieniędzy czy chociażby niechciane przenoszenia użytkowników na inne strony, czyli tzw. cloacking (użytkownik, po kliknięciu w niepozorny element witryny, zostaje przeniesiony bez ostrzeżenia w niepożądane miejsce).
Ban to kara wyjątkowo dotkliwa, która może mocno zastopować Twój biznes. Jej skutkiem jest usunięcie Twojej witryny z wyników wyszukiwania, a co za tym idzie – także zmniejszenie realnych zysków. Aby uniknąć takiej sytuacji pamiętaj, by pozycjonowanie strony powierzać tylko profesjonalnym agencjom SEO, które nie uciekają się do nielegalnych zagrywek
Filtr to kara łagodniejsza od bana. Skutkuje ona spadkiem pozycji Twojej strony na wybrane słowa kluczowe i trwa zwykle określony z góry czas (maksymalnie rok). W jaki sposób można „zasłużyć” sobie na nałożenie filtra? Głównym problemem jest nieodpowiednie pozycjonowanie, a co za tym idzie:
Kara czasem wynika też z naruszenia zasad bezpieczeństwa, które może oznaczać, że witryna padła ofiarą ataku hakerskiego.
Pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania zależy od setek czynników. Niektóre z nich same w sobie mają ogromne znaczenie, inne są istotne w połączeniu z innymi elementami. Część z nich to sprawy czysto techniczne, a część dotyczy wartościowych treści. To jednak nie jedyny podział, który ma znaczenie – pozycjonowanie i jego strategia zależą również od tego, czy mówimy o czynnikach wewnątrz strony, czy o tych z zewnątrz.
to wszystkie elementy, które znajdują się w obrębie witryny, którą się zajmujemy, dlatego też mamy na nie największy wpływ. Zaliczają się tu m.in. odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe, unikalne treści czy kod witryny, ale też sprawy mniejszego kalibru. Nie bez znaczenia są także aspekty techniczne: prędkość ładowania strony i jej odpowiednie wyświetlanie się także na urządzeniach mobilnych (responsywność).
to wszystko to, co dzieje się poza witryną. Na szczęście profesjonalne agencje SEO, dla których pozycjonowanie jest chlebem powszednim, panują także nad tą częścią zadania. Oczywiście, nie jesteśmy w stanie kontrolować całego Internetu, ale możemy zadbać o pozyskanie jakościowych linków zewnętrznych, które będą kierować do pozycjonowanej strony. Dobrym sposobem na ich pozyskanie są np. wpisy gościnne na blogach. Warto też monitorować, gdzie w sieci pojawiają się wzmianki o naszej firmie bądź produkcie, a następnie dbać o to, by autorzy treści odpowiednio je oznaczali.
Ponadto, do SEO off-site zaliczyć można działania w mediach społecznościowych (np. influencer marketing) czy dbanie o aktualne dane kontaktowe firmy rozsiane w różnych miejscach sieci. Im większa konkurencja w Twojej branży tym ważniejsze będzie profesjonalne pozycjonowanie witryny.
Firmowa wizytówka Google to kolejny element, który wspiera pozycjonowanie strony i ma ogromne znaczenie, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne. Zaliczyć go można do działań SEO off-site, czyli tych odbywających się poza właściwą witryną. To również często pierwsza informacja o Twojej firmie, z jaką zetknie się Twój klient, dlatego należy zadbać o to, by zawierała wszystkie niezbędne informacje: